MakinaTek dergisi, Türkiye makina imalat sektörünün gelişimine ve büyümesine katkı sağlamayı ana misyonu olarak görmekte ve sektörün gelişen profilini sergilemeyi amaçlamaktadır.

Entegre Bağlantı Elemanı Uzmanının Günlük Sorunları

Optimas Solutions

Mühendislikte karmaşık sistem ve montajlara çok fazla odaklanılır. Her üreticinin bir markayı tanımlamaya yardımcı olan kendine has bir yaklaşımı veya sistemi vardır. Bununla birlikte lojistik açıdan her parça eşit öneme sahiptir. Tek bir tür küçük cıvatanın eksik olması bütün üretim hattının durmasına neden olabilir. C-sınıfı parça ve küresel servis sağlayıcısı olan Optimas, bu konuyu ele almak için bağlantı elemanı uzmanlarını iş ortaklarının üretim tesislerine gönderiyor. Ancak, bir profesyonel olarak, parça ve tedarik yaklaşımlarını geliştirmek için bu işletmelerle başarılı bir şekilde nasıl entegre olursunuz?

Entegre Bağlantı Elemanı Uzmanının Günlük Sorunları

İdeal yaklaşımı tanımlamak ve müşterileriyle olan ilişkileriyle ve tüm bağlantı elemanı sektör sorunları açısından başvurulan bir kurtarıcı haline gelmek için kullanılan yöntemlerle ilgili olarak çok sayıda Optimas uzmanıyla konuştuk.

Normu Sorgulamak

Ian Larkin, Optimas’da Müşteri Uygulama Mühendisi

Herhangi bir bağlantı elemanı ilişkisinin ilk adımı, müşterinin operasyonlarına aşinalık kazanmak olmalıdır. Herhangi bir endüstride geçmiş deneyime sahip olmak önemli olabilir ancak önde gelen üreticiler bitmiş bir ürünü elde etmek için farklı yaklaşımları devreye sokarlar. Bu nedenle müşteri gereksinimlerini hesaplamak önemlidir.

Dolayısıyla, müşterinin işletmesinde bir bağlantı elemanı uzmanına sahip olmanın avantajına karşın, işletmenin dışında çalışan bir uzman bağlantı elemanı sorunlarını doğru şekilde ele almak için gerekli anlayış seviyesine ulaşamayacaktır.

Bir bağlantı elemanı ortağı olarak iş ortaklarımızla ‘ideal standartlar’ uygulamak zorundayız. Başarı odaklı büyük küresel müşterilerle çalışıyoruz, bu nedenle mevcut süreçlere saygı göstermek ve ürün konusunda müşterinin özel gereksinimlerine yönelik doğru bir politika geliştirmek zorundayız.

Bu gereksinimleri hesaplamanın en kolay yolu üretim hattından geçmektedir. Üretim hattını ziyaret ederken kullanım noktalarına bakıyoruz ve neleri değiştirebileceğimizi veya geliştirebileceğimizi anlamak için temel sorular soruyoruz. Bu şekilde hattaki önemli noktaları görebiliyor ve aynı zamanda bağlantı elemanı sorunlarını çözmek için tesiste odaklanmış bir yaklaşım benimseyebiliyoruz.

Müşterinin prensiplerini hiçe saymak tercihimiz değil ancak üretim ekibine bir maliyet tasarrufu veya alternatif seçenek sunabiliyorsak bunu yapıyoruz.

Bununla ilgili bir örnek: Tam olarak gerekli olmayan bir pulun flanşlı bir vidaya ilave edildiğini fark ettik. Birden fazla kullanım noktasında pulla karşılaştık ve montaj ekibine nedenini sorduk. Ürün tasarımı sırasında baş mühendisin, ürünün estetiğini geliştirmek için pulların dahil edilmesini talep ettiği ortaya çıktı. Pulların uygulama için gereksiz olduğunu gösterdik ve sonuç olarak yıllık 30.000 dolarlık bir maliyet tasarrufu sağladık ki pulların maliyeti göz önüne alındığında bu büyük bir sonuçtur.

Mühendislik uzmanlığından satış işlevinin bir parçası olarak faydalanabilirsiniz, ama bu aynı zamanda müşterilerimize de değer katıyor. Tahminler yapmadığımızdan emin olarak müşteri ile yakın ve açık bir ilişki kuruyoruz. Bu müşteride güven oluşturuyor ve yeni metotların ve uygulamanın yarattığı şoku azaltıyor.

Ürünle haşır neşir olarak ve kullanım alanlarını görerek, tesiste bulunan insanlar olası çözümler için daha derin bir bakış açısı kazanabilirler.

Bir Kurtarıcı Olmak

Gerry Abraham, Optimas’da Müşteri Uygulama Mühendisi

Üreticinin operasyonlarıyla entegre olmanın kilit unsuru cevap vermektir. Bu tür işletmeler ister tam ölçekli bir tesiste, isterse yeni bir ürün prototipi oluşturmada olsun, işlerinin her alanında titiz zaman aralıklarında çalışırlar. Sadece parça tedarik eden bağlantı elemanı tedarikçileri, müşterilerinde bir parça problemi ortaya çıktığında, yalnızca bu sorunu çözmeleri gerektiği izlenimini bırakırlar. Optimas, problem çözme konusunda yardımcı olmak için işletme bünyesindeki satın alma, tasarım ve mühendislik ekipleri ile birlikte çalışarak diğerlerinden farklı olmayı hedeflemektedir. Yeni bir dizel motor için tasarım mühendisliği faaliyetine dair bir proje vardı.

Turbo montajında kullanılan bir cıvata, test sırasında gevşiyordu. Sonuç olarak turbonun kendisi gevşiyor ve çalışırken aşırı gürültü çıkarıyordu. Üretici bir çözüm için bize başvurdu. Durumun yeniden değerlendirilmesine yardımcı olmak için birkaç tedarikçi ile birlikte müşteriyle bağlantı kurduk. Müşteri, bir seçim yapmadan önce problemli parçanın yerine kullanmak için tavsiye edilen 3 veya 4 kilitlemeli tip bağlantı elemanı denedi. Müşteriye bir seçenek sunmak ve performansı geliştirmek için bir şans vermek istedik, böylece ileride kullanılacak parçaya güven duyabileceklerdi.

Parça sorunlarıyla ilgili araştırmalar yaparak ve bağlantı elemanları konusundaki bilgilerini dürüstçe paylaşmak, bir OEM üreticisi ortağında daha fazla güven uyandırabilir. Tüm parça sorunları üreticinin ekipleri ile kişisel ilişkiler geliştirerek, bağlantı elemanları uzmanlarına tam bir güvenle iletilecektir.

Bölümler Arası İletişim

Chris Sterner, Optimas’da Mühendislik Program Müdürü

Bir proje boyunca bağlantı elemanı çözümleri sunmak, müşterinin tesisinde çalışan uzman için diğer bir temel konudur. Bu, bağlantı elemanı konusundaki zorluk aşıldıktan sonra çözümün verimli bir şekilde kullanılacağı diğer projelere aktarılmasını sağlar.
Bu diyalog başından itibaren kurularak, verimlilik ve cevap geliştirilir. Ayrıca yakın temas, belirli ürünlerin birden fazla projede devreye sokulabileceği anlamına gelir. Tarafların birbirlerinin projeleriyle ilgili geliştirdikleri açık diyalog problem ortaya çıktığında her seferinde sıfırdan başlamak yerine tanımlanmış çözümlerin daha geniş bir şekilde uygulanmasına imkan verir. Çözümlerin standardize edilmesiyle aynı zamanda maliyet ve verimlilik faydaları sağlarsınız.

Müşteriler için tesislerinde istikrarlı şekilde bulunmak önemlidir. Tasarım aşamasında hazır bulunarak yakınlık kurmaya çalışırız. Bu, müşteri için telefonun öbür ucunda olmaktan çok daha faydalıdır. Bu aynı zamanda çözdüğümüz her problem işletme içindeki farklı gruplara çözüm sunma konusunda güvenilir olduğumuzu kanıtlar.

Bağlantı elemanı uzmanları istikrarlı olarak müşterinin tesisinde bulunarak, maliyet, mühendislik bütünlüğü ve tasarım verimliliği arasındaki dengeyi etkili bir şekilde yönetebilirler. Bu, ürün spesifikasyonunda yer alanların bazen birbiriyle çelişen hedeflerine rağmen, gelişmiş bir verimlilik sağlamak için tüm endişelerin hemen ve etkili bir şekilde ele alınabileceği anlamına gelir.

Bağlantı elemanları konusunda rehberlik sunmak, satın alma, tasarım, mühendislik ve montaj ekiplerinin faaliyetlerini etkileyecektir, bu nedenle bu grupların her birinin gereksinimlerinin dengelenmesi çok önemlidir. Düzenli yüz yüze iletişim ideal yöntemdir ve ekipler arası ilişkilerin kurulmasına ve hızlı yanıt verilmesine yardımcı olur.

Sonuçta, bir bağlantı elemanı uzmanı, mükemmel dengeyi sağlamak için her departmanla iletişim kurmalıdır.

Elinden Gelenin Fazlasını Yapmak

Chris Sterner, Optimas’da Mühendislik Program Müdürü

Bağlantı elemanı uzmanı olmak, üreticiyi parça bilgisi sorumluluğundan kurtarmak anlamına gelir. Böylece üreticilerin mevcut standart parçalar ve bu parçaların yeteri miktarda olması, malzeme standartları veya genel kullanımları konusunda uzmanlaşması gerekmez; bu da işletmenin diğer alanlarına vakit ayırmalarına imkan verir. Bu anlamda güvenilir bir ortak olmak için elinizden gelenin fazlasını yapmanız gerekir.

Bir hikaye bu felsefeye gerçekten uyuyor. Bir müşteri toplantısında uzmanlarımızdan birinden bahsedilen bazı bağlantı elemanlarını göstermesi istendi. Toplantıda numuneler yanında olmadığı için kendi arabasında kullanılan bağlantı elemanlarının resimlerini çekti hatta müşteriyle örnekleri paylaşmak ve kullanımlarını gösterebilmek için bazı bağlantı elemanlarını aracından söktü. Bu oldukça aşırı bir yaklaşım olsa da, müşteriye çözümü göstermede kesinlikle etkili oldu.

Hata modu analizi ve tam teknik çalışmalara erişimimiz, ürün uygulama sorunlarının üstesinden gelmek için kesin cevaplar sağlayabilmemiz anlamına gelir. Eğer müşteri için hemen bir cevabımız yoksa, bu imkanımız yüksek bir teknik uzmanlıkla en kısa zamanda yanıt verebilmemiz anlamına gelir. Eğer benzersiz bir problemle karşılaşırsak, bağlantı elemanı uzmanları olarak benzer deneyimlerden de faydalanabiliriz.

Beklentileri aşma yeteneğini göstermek daha fazla güven ve bağlılık anlamına gelir. Böylece müşteriler herhangi bir zorluğun aynı özveri ve yöntemsel yaklaşımla çözüleceğinden emin oldukları için, uzmanlarımız geleneksel bağlantı elemanı tedarikçisine göre vazgeçilmez hale gelir.

Bağlantı Elemanları İle İlgili Ön Yargıları Değiştirmek

Bağlantı elemanları, bir üretim hattında daima aynı biçimde kullanılan tek malzemedir ancak tipik olarak çığır açan yeniliklere odaklanan mühendislikle bunların sahip olduğu önem azaltılabilir. Bir bağlantı elemanı uzmanı olarak, bu ön yargıya meydan okumak işin esas kısmıdır.
Chris sözlerine şöyle son veriyor: “Bağlantı elemanları üreticinin bir üretim hattında kullandığı en ucuz parçalar olabilir, ancak en kritiklerindendir. Bağlantı elemanlarının eksikliği, aynı karmaşık parçalarda olduğu kadar üretimi durduracaktır. Bu nedenle müşterilerimize, zorluklar ne olursa olsun sunduğumuz uzmanlıkla güvenilir hizmet sağlayabileceğimizi göstermeliyiz. Pazar lideri üreticilerin günlük bağlantı elemanı taleplerine yardımcı olabileceğimiz anlamına gelen işte bu felsefedir.”