MakinaTek dergisi, Türkiye makina imalat sektörünün gelişimine ve büyümesine katkı sağlamayı ana misyonu olarak görmekte ve sektörün gelişen profilini sergilemeyi amaçlamaktadır.

Artırılmış Gerçeklik Kullanan 7 Marka

Artırılmış gerçeklik, müşteriler için etkileşimli bir alışveriş deneyimi sağlıyor. Bu nedenle markalar, tüketici ihtiyaçlarına uygun şekilde, etkileşimli artırılmış gerçeklik teknolojileri üzerinde çalışıyor. Bireysel tüketiciler için fark yaratan 7 markanın artırılmış gerçeklik çalışmasını derledik.

IKEA

İsveç merkezli IKEA, dekor ve mimari konusunda bir dünya markası konumunda. Ancak, Dijital Dönüşüm Lideri Michael Valdsgaard’a göre, şirket tarafından yapılan bir araştırmada bazı alıcılar arasında güven eksikliğinin olduğunu ortaya koydu. Bunun nedeni ise tasarım, fiyat vb. özellikleri ile alınacak ürün müşterinin hoşuna gitse bile boyutları hakkında net bir resmin belirlemesi oluyor. Dolayısıyla online satın almanın aslında bir deneme-yanılma olduğunu düşünen müşteriler bulunmaktaydı.

IKEA PLACE isimli uygulamayla bu tip sorunların önüne geçilmesi hedefleniyor. Katalogdan bir ürünü beğendiğinizde, IKEA PLACE bu ürünü AR (augmented reality) teknolojisi ile gerçek boyut ve renkleriyle 3 boyutlu olarak evinize getiriyor. Böylelikle evin dekorasyonuna uygun olup olmadığı veya sığıp sığmayacağı gibi soru işaretleri ortadan kalkıyor.

AUIDI

Alman otomobil üreticisi Audi, pasif TV reklamlarına yeni bir alternatif sunuyor. AR teknolojisiyle ile yapılan reklamlarda, kullanıcıların kendi evlerinde dört Quattro modelinden istediklerini görmelerini sağlıyor. Dolayısıyla bayiye gitmeden ev içinde araba incelemesi yapılabiliyor. Hatta sanal showroom özelliğinin dışında, gelecekte sanal bir pist oluşturularak test sürüşü de yapılması hedefleniyor. Bu uygulama, Norveçli yaratıcı ajansı POL Oslo ile ortak olarak tasarlandı.

DULUX

Uluslararası boya markası Dulux, 2014’ten bu yana AR teknolojileri üzerine testler yapıyor. Mobil ve tablet cihazlarda bulunan uygulaması, kullanıcıların kendi odalarının fotoğraflarına ve videolarına farklı renk boyaları uygulamasına izin veriyor. 1200’den fazla renk seçeneği sunan uygulama, ayrıca uygulama içi satın alma ile müşterilerin karar verme sürecini de hızlandırıyor.

JOHN LEWIS

2015 yılında İngiltere mağaza zinciri John Lewis, Sofa Studio isimli bir girişimde bulundu. Girişim, potansiyel alıcılara seçimi imkanı sunarak, beğendikleri ürünü kişiselleştirme imkanı veriyor. Burada renk vb. değişiklikler yapılarak, müşterinin istediği tasarım ortaya çıkarılıyor. Böylelikle fiziksel mağaza, sanal bir showroom halini alıyor.

AMAZON

Amazon, birçok kişinin şikayetçi olduğu kıyafet alışverişine yönelik bir AR patenti üzerinde çalışıyor. Fiziksel bir mağazaya gitmek, kıyafet beğenmek, daha sonra bunu denemek birçok kişi için sıkıcı bir süreç. Amazon AR uygulaması ile dijitalde beğenilen bir ürünün, kişinin üzerinde nasıl durduğunu gösteren bir uygulama geliştiriyor. Bu uygulamanın, Amazon Echo Look’un bir uzantısı olacağı belirtiliyor.

L’oréal Paris

L’Oréal Paris, 2014 yılında kullanıcıların yüzlerine sanal makyaj uygulayarak kozmetiklere kişiselleştirmeyi getiren Makeup Genius uygulamasını başlattı. Kullanıcı, bir göz farı veya rimelin kendi yüzünde nasıl görüneceğini, fiziksel bir mağazaya gitmeden görebiliyor.

Houzz

Çevrimiçi mimari ve tasarım web sitesi Houzz, etkileşimli AR uygulaması sunan markalardan bir diğer. Kullanıcılar Houzz ile beğendikleri bir ürünü seçip, ev içinde istedikleri bir yere bırakabilir. Daha sonra ürüne yaklaşabilir, etrafında dolanabilir ve beğendikleri başka ürünleri ekleyebilirler. Seçilen her ürün otomatik olarak alışveriş listesine eklenir. İsteyen kullanıcılar, anında satın alma yapabilir.