MakinaTek dergisi, Türkiye makina imalat sektörünün gelişimine ve büyümesine katkı sağlamayı ana misyonu olarak görmekte ve sektörün gelişen profilini sergilemeyi amaçlamaktadır.

TÜRKİYE’NİN YERLİ, ELEKTRİKLİ ARABA Yolculuğunda Yenilikçi Teknolojilere İhtiyacı Var

Elif Gürdal, Dassault Systèmes Türkiye Ülke Müdürü

3DEXPERIENCE gibi iş birliğine dayalı ve yenilikçi bir platform, yerli elektrikli otomobillerin tasarımından imalatına ve satışına kadar tüm üretim süreçlerinde Türkiye’ye birçok fayda sağlayabilir.

Ülke çapında çok sayıda işçi ve fabrika ile birçok araba fabrikası bulunan Türkiye, 2023 yılı itibariyle dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmayı hedefliyor. Bu yolu takip etmek için, farklı alanlarda kendi markalarına sahip olmak istiyor. Bu alanlardan ilk ikisi yerli savaş jeti ve yerli elektrikli araba markaları. Türkiye, yakın gelecekte kendi yerli elektrikli otomobil markasını üretebilecek güçlü bir vizyona sahip. Devletimiz, yerli bir araba geliştirmek için zamanın geldiğini ve bu otomobilin, dünyadaki otomotiv trendleri nedeniyle elektrikli olması gerektiğine inanıyor. “Türkiye’nin Otomobili” adını taşıyan bu proje altında elektrikli otomobil geliştirme fikri en üst düzeyde desteklenip ve teşvik ediliyor.

Bu vizyona ulaşmak için hedef, tam ölçekli üretimi 2021 yılında olacak bir prototipi 2019’da hazır hale getirmek. Orta vadede planlanan elektrikli otomobiller tek bir platformda üretilecek ve Türk halkının ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak şekilde tasarlanacak. İkinci aşamada elektrikli otomobiller, küresel pazarlar için küresel bir marka haline gelecek şekilde geliştirilecek.

Otomotiv endüstrisi ortamı dünyada ve Türkiye’de her geçen gün gelişiyor. Birlikte çalışmayı mümkün kılan, akıllı ve sezgisel dijital ortamlar, bu sektörde yeni deneyimler yaratan inovasyon laboratuvarları işlevi görüyor. Dolayısıyla yenilikçiler, inovasyonu gerçekleştirirken mutlaka karmaşıklığı yönetmeli, performansı optimum hale getirmeli ve araç güvenliğini sağlamalı. Geleneksel çözümler şu andan itibaren endüstri için yeterli değil. Çözümlerin sunacağı katma değerler her zamankinden daha kritik. Yeni bir otomobil tasarlamak ve üretmek hiçbir zaman kolay değil. Aynı zamanda bu Türkiye için yeni bir deneyim olacağında; tasarım, üretim veya satıştaki hatalar için tolerans daha düşük olacak. Türkiye’nin uluslararası rekabeti kaçırmamak için kaybedecek zamanı olmadığına inanıyoruz.

Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE platformu, şirketlerin yeni nesil otomobil üreticisi olma yolundaki gelişimlerini hızlandıran ölçeklendirilebilir ve uyarlanabilir bir platformdur. 3DEXPERIENCE Platformu, dijital aracın tamamını geliştirme döngüsünde, en uygun araç seçeneklerini simüle eder, birleştirir ve performans hatalarını ayrıntılı tasarımdan önce tespit eder.

Yeni nesil aracın başarısı gelişmiş yaratıcı tasarım, paylaşılan zeka, sistem mühendisliği ve çok alanlı iş birliğini gerektiriyor. Sürücüsüz ve bağlantılı arabalar verimli, uygun fiyatlı, temiz ve çevreci bir seyahat çağına yol gösteriyor. 3DEXPERIENCE platformu, akıllı otomobilin kavramsal tasarımı, dahili sistemleri ve yazılım geliştirmede yer alan çoklu disiplinler arasında uçtan uca dijital sürekliliği destekleyen yenilikçi uygulamalar sunuyor. Dassault Systèmes’in teknolojisi, elektrikli araç pazarında hedefleri olan devletler ve şirketlere 3DEXPERIENCE platformu ile değer oluşturma, tasarım ve üretim sürecinin çeşitli bölümleri için tek bir ortak platformla yardımcı oluyor.

ENDÜSTRİNİN GELECEĞİNE REFERANS OLACAK BAŞARI HİKAYELERİ

Dassault Systèmes, otomotiv endüstrisinde büyük bir geçmişe ve endüstrinin gelecekteki yol haritasını bugünden şekillendiren birçok başarı hikayesine sahip. Bunlardan biri, günümüzün en popüler araba markalarından olan Tesla Motors’dur. Tesla Motors, dünyanın elektrikli otomobillere bakışını değiştiren otomobil üreticilerinden biri. Bir otomotiv şirketi olarak Tesla’nın bir aracı, elektrikli güç aktarma organları ile sıfırdan verimli bir şekilde tasarlaması gerekiyordu. Tesla elektrikli otomobillerin piyasada kabul görmesinin yolunu açarken, bu yolda iş birliğine dayalı tasarım kritik bir unsur. Otomotiv endüstrisinde bir devrim yapmakta olan Tesla Motors, kuruluşundan itibaren Dassault Systèmes’in çözümlerini kullanıyor ve Versiyon 6 (V6) PLM’yi tek platform olarak standartlaştırmaktadır.

3DEXPERINECE Platform, Tesla’nın günlük iş birliğine dayalı ürün geliştirme ve üretimde kullandığı ortak dili sağlıyor. Aynı zamanda Tesla’nın uygun program geliştirme disiplinine ulaşmasına yardımcı oluyor ve süreçlerinin düzenini korumasını sağlıyor. Diğer bir örnek de Fransız mühendislik şirketi AKKA Technologies’tir. AKKA ve dahili AR-GE merkezi, otomobil üreticilerine yeni mobilite çözümleri uzmanlığını sergilemek istemişti.

Konsept otomobillerinin tasarımı, yaratıcılık ve yenilikçiliği teşvik ederken konsept geliştirme ve döngü sürelerinin azaltılmasında daha yüksek hıza ihtiyaç duymakta. AKKA Technologies ve AKKA Research, otonom Link&Go 2.0 elektrikli aracı geliştirmek için bulut üzerinde Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE platformunu seçti.

TÜRKİYE DOĞRU ORTAKLARI VE DOĞRU ÇÖZÜMLERİ SEÇMEK ZORUNDA

Dassault Systèmes, Türkiye’nin elektrikli otomobilleri tek bir platformda üretmeye yönelik vizyonuna inanmaktadır ve bu büyük ve önemli projenin bir parçası olmaya ve projeye destek olmaya hazırdır. Sektördeki önemli global deneyim ve yenilikçilik gücü ile Dassault Systèmes doğru ortak olabilir. 3DEXPERIENCE gibi işbirliğine dayalı ve yenilikçi bir platform, Türkiye’nin elektrikli otomobillerinin tasarımından imalatına kadar tüm üretim süreçlerine en kolay adaptasyonu sağlayabilir.