MakinaTek dergisi, Türkiye makina imalat sektörünün gelişimine ve büyümesine katkı sağlamayı ana misyonu olarak görmekte ve sektörün gelişen profilini sergilemeyi amaçlamaktadır.

Energy Observer Projesine Otomasyon Çözümü

Rockwell Automation sıfır emisyonlu geminin sürdürülebilirliğinin yönetimine yardımcı olacak gelişmiş otomasyon teknolojileri sağlıyor.

Dünyanın ilk hidrojen ve yenilenebilir enerjiyle çalışan gemisi Energy Observer, enerji sisteminin gücünü kanıtlamak için altı yıllık bir dünya turuna çıktı. Rockwell Automation ise sıfır sera gazı emisyonu veya küçük parçacık emisyonu ile çalışan geminin çalışmasına yardımcı olan otomasyon sistemlerini tedarik ediyor ve hizmet çözümleri sağlıyor.

Dünya seyahati sırasında, 24 saat boyunca enerjinin bağımsız şekilde çalışması için Energy Observer güneş enerjisi, rüzgâr türbinleri, lityum-iyon bataryaların dâhil olduğu kesikli yenilenebilir enerji türlerinin bir kombinasyonunu ve bir hidrojen üretim sistemi kullanıyor.

Energy Observer takımı geminin enerji yönetim sisteminin kontrolüne yardımcı olacak gelişmiş otomasyon çözümleri için Rockwell Automation ile çalışmaya başladı. Sistemi izleme ve kontrol etmek için entegre olabilen Allen-Bradley ControlLogix programlanabilir otomasyon kontrolörü, AllenBradley PowerFlex sürücüler, Allen-Bradley POINT I/O, FactoryTalk View Site Edition (SE) denetim yazılımı ve FactoryTalk Historian veri depolama yazılımı gemi için çözüm sunuyor. Merkezi bir insan-makine ara yüzü (HMI) ise ekibe gerçek zamanlı bilgi saylayarak çözümü tamamlıyor.

Enerji yönetim çözümü Energy Observer ekibinin enerji kaynaklarının dağıtımını izlemesi, kontrol etmesi ve optimize etmesine yardımcı oluyor ve bir enerji kaynağından diğerine geçilmesi konusunda akıllı kararlar alınmasını sağlıyor. Çözüm ayrıca geminin seyahati boyunca elde edilen tüm operasyonel veriyi kaydediyor ve kıyıdaki ekibe bu verileri yönlendiriyor. Örneğin, gemide itici güç ve tuzsuzlaştırma gibi sistemlerde lityum-iyon bataryalar kullanılıyor. Güneş panelleri ve rüzgar türbinleri, PowerFlex gibi sürücüleri kullanarak bataryaları şarj ediyor. Uygun olmayan çevre koşulları nedeniyle batarya düzeyi yüzde 30’a veya altına indiğinde geminin hidrojen enerji sistemi devreye giriyor. Bu sistem de okyanus suyunu tuzsuzlaştırma süreci sırasında yaratılan hidrojenle beslenip ek batarya şarjı tedarik sürecini aktive ediyor.