MakinaTek dergisi, Türkiye makina imalat sektörünün gelişimine ve büyümesine katkı sağlamayı ana misyonu olarak görmekte ve sektörün gelişen profilini sergilemeyi amaçlamaktadır.

EATON, Denizcilik Uygulamalari İçin Otomasyon Çözümleri Portföyünü Genişletiyor

Eaton

Eaton’ın ultra kompakt modüler parçalı-I/O sistemi XN300, artık DNV-GL sertifikalı olduğu için denizcilik uygulamalarında da kullanılabiliyor. Eaton bu nedenle, gemi imalatı sektörüne yönelik kapsamlı otomasyon portföyünü genişletiyor.

I/O sistemine ek olarak, denizcilik standartları EASY ailesinin programlanabilir kontrol rölelerine, XP500 endüstriyel serilerine, XV100 ve XV300 dokunmatik ekranlı kontrolörlerine ve XC152 kontrolörüne de verildi. Böylece, Eaton’ın entegre bağlantı ve iletişim teknolojisi SmartWire DT ile bir arada kullanarak gemi imalatındaki en gelişmiş dayanıklı otomasyon konseptlerini hayata geçirmek mümkün olacak.

Son model ekranları (dirençli teknoloji veya kapasitif dokunmatik teknolojiyi kullanarak) ve 3.5” ila 21” köşegenleriyle, Eaton’ın görselleştirme ürünleri en yüksek standartları karşılar. Aynı akıllı telefonlar gibi bu ürünlerin de kullanımı kolaydır. Cihazlar yalın ve esnek otomasyon çözümleri yaratmak için CAN arayüzü yoluyla, XV300 I/O sistemine bağlanabilir. Sistem çoklu arayüzleriyle artırılmış bağlantısallık sunarken, entegre web sunucuları sayesinde, uzaktan görselleştirme ve cihaz yönetimi de mümkündür. Veriler böylece kolay ve uygun bir şekilde herhangi bir HTML5 etkinleştirilmiş tarayıcı, hatta akıllı telefon veya tablet gibi cihazlar üzerinde dahi gösterilebilir.

Kompakt XN300 I/O sistemi, fieldbus seviyesinde CANopen ağ geçidi kullanılarak, mevcut otomasyon çözümlerine entegre edilebilir. Gelişmiş tasarım ve basmalı teknoloji, durum ekranı da dahil, 12.5 mmx102 mm’lik yüzey üzerinde 20 adede kadar kanalın yalın bir şekilde entegrasyonuna olanak tanır, bu da kullanıcıların bireysel kanalları takip edebilmelerini sağlar.

Pek çok akıllı özelliği sayesinde XV3000 modülleri, daha uygun maliyetli bir makine tasarımına katkıda bulunur. Bu da örneğin, dijital modüllerin çıkışlarının merkezi olarak kapatılmalarının yanı sıra, grup olarak da çalıştırılabilmeleri ve birleştirilebilmeleri anlamına gelir. Modele bağlı olarak, dijital çıkışlar karşıt fonksiyonları yerine getirecektir.

Dahası, analog modüller referans gerilimleri, sıcaklık ölçümleri veya soğuk nokta kompanzasyonu gibi ek özellikleri de kapsar. Hızlı arka plan haberleşmeleri sayesinde, CANopen sistem ortamlarında dahi 1 milisaniyeden daha az tepki süreleri mümkündür. Maksimum 32 nod ile istasyon konfigürasyonunu kullanırken, 640 adede kadar kanala erişim de mümkündür. Bu özellikler sayesinde, XN300 I/O sistemi en talepkar denizcilik uygulamaları için bile mükemmel bir çözümdür. Modüler I/O konsepti, değişikliğin gerekmesi durumunda herhangi bir zamanda esnetilebilen kişiye özel çözümler yaratmalarına olanak tanır.

Bu konsept aynı zamanda üçüncü şahıs cihazlarının Ethernet, CAN bus veya Profibus protokolleri yoluyla otomasyon çözümüne entegrasyonunu mümkün kılar. Dizel motor üreticileri tarafından yaygın olarak kullanılan SAE J1939 CAN protokolü ile otomasyon sistemini makine odasına bağlamak artık bir sorun teşkil etmemektedir. Ek olarak, navigasyonlu cihazları denizcilik ağları için NMEA 2000 CAN protokolüyle birbirine bağlamak mümkündür.